HASTA VE YAKINLARININ HAKLARI
Hizmetten genel olarak faydalanma;
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumlarınız dikkate alınmadan hizmet alma hakkınız vardır.
Bilgilendirme ve bilgi isteme;
Her
türlü sağlık hizmetinin ve imkânının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık
durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı istemeye hakkınız
vardır.
Mahremiyet;
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya hakkınız vardır.
Reddetme, durdurma ve rıza; Tedaviyi
reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalede rızasının
alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkınız vardır.
Sağlık kuruluşunu ve personeli seçme ve değiştirme:
İmkânlar
ölçüsünde sağlık kuruluşunu seçme, değiştirmeye ve seçtiği sağlık
tesisinde verilen sağlık hizmetinden faydalanmaya, sağlık hizmeti
verecek-vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanın kimliklerini,
görev ve unvanlarını öğrenmeye hakkınız vardır.
Güvenlik;
Sağlık hizmetlerini güvenli bir ortamda almaya hakkınız vardır.
Dini vecibelerini yerine getirebilme; Sağlık
tesisinin imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde
dini vecibelerinizi yerine getirmeye hakkınız vardır.
İnsani değerlere saygı gösterilmesi; Saygınlık
görme ve rahatlık; Saygı ve itina gösterilerek, güler yüzlü, nazik,
şefkatli bir ortamda her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve
rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya
hakkınız vardır.
Ziyaret ve refakatçi bulundurma;
Sağlık
tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul
etmeye, mevzuatın ve sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve hekimin
uygun görmesi halinde, refakatçi bulundurmaya hakkınız vardır.
Müracaat, Şikâyet ve dava hakkı;
Hakların ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava hakkını kullanmaya hakkınız vardır.
HASTA VE YAKINLARININ SORUMLULUKLARI
Sorumluluklarınız:
Genel Sorumluluklar:
‾ Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalıdırlar.
‾ Hastane çalışanlarımızın 24 saat hizmet verdikleri göz önünde bulundurulmalıdır.
‾ Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
‾ Basit durumlarda kişi kendi bakımını yapmalıdır.
‾ Sosyal güvenlik durumu:
‾ Hasta, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
‾ Hasta muayeneye gelirken; mutlaka yanında kimliğini bulundurmalıdır.
‾ Sağlık çalışanın bilgilendirme:
‾
Hasta yakınmalarını ve daha önce kullandığı ilaçları, müdahaleleri,
alerjilerini, sağlığı ile ilgili tüm bilgileri eksiksiz vermelidir.
‾ Hastane kurallarına uyma:
‾ Hasta, başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
‾ Hasta, Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
‾ Hasta, randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa; randevu tarihine ve saatine uyması gerekmektedir.
‾
Hastalarımız; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin
haklarına saygı göstermelidir. Hasta, hastane malzemesine verdiği zararı
karşılamak zorundadır.
‾
Bilinci açık ve planlı yatış yapılan hastalar tıbbi gereksinimi dışında
yanında bulundurduğu eşyaların kendi sorumluluğunda olduğunu bilmeli ve
buna göre tedbir almalıdır.
‾
Tıbbi gereksinim ve hastane idaresinin izin verdiği haller (tıraş
makinesi v.b.) dışında yanıcı, yakıcı, parlayıcı madde bulundurmamalı ve
elektrikli alet kullanmamalıdır.
‾
Hastanenin; ziyaretçi politikasına ve diğer kurallarına (Fiziksel veya
sözlü saldırılarda bulunmak, sigara, alkol veya diğer kullanılması yasak
maddeler kullanmak, silah olabilecek herhangi bir şeyi taşımak
yasaktır) uymalıdır.
‾ Tedavisi ile ilgili önerilere uyma:
‾ Hasta tedavisi ve ilaçla ilgili tavsiyeleri dikkatle incelemeli, anlayamadığı yerleri sormalıdır.
‾ Hasta, uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uyulmamasından doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.